sunnuntai 29. kesäkuuta 2014

Hoito-orkideat

Tänä kesänä säät eivät valitettavasti ole hellineet mutta onneksi minulta löytyy kukkaloistoa myös sisältä. Olen jo parin vuoden ajan hoitanut muutaman ystäväni ja tuttavani orkideoja, jotka he itse ovat jo lähes tuhoon tuominneet. Yksi yksilö on hoidossani nyt jo toista kertaa, kun se kävi välillä kotona kukkimissa. Omien 12 orkidean lisäksi minulla on tällä hetkellä hoidossa seitsemän kukkaa kolmesta eri kodista. Tällä hetkellä saan suurta iloa näistä kahdesta yksilöstä, joista toinen avasi tänään ensimmäisen kukkansa. Kasvi oli alkanut kasvattaa keikiä ("poikasta") jo kotonaan mutta minun luonani se innostui kasvattamaan myös pitkän kukkavanan. Mini phalaenopsis kukki jonkun verran jo hoitoon tullessaan mutta nyt kukkia on yhteensä 6-7 uudessa vanassa ja se on upea ilmestys. Tämä orkidea pääseekin parin viikon päästä jo omaan kotiin jatkamaan kukintaansa. Keikiyksilö odottaa vielä kaverin kukintaa ja sitten he saavat matkata omaan kotiin myös.

Tuollainen mini phalaenopsis menee minun ostoslistalleni. Olen aivan myyty ja rakastunut siihen! Jos tiedät, mistä sellaisen saisi, saa vihjata.

2 kommenttia:

Ihanaa, että jätät jäljen. Kiitos!